Zadzwoń po kredyt
Kredyt hipoteczny
Naszym Klientom, którzy zaciągnęli już kredyt mieszkaniowy, oferujemy różne możliwości zmiany warunków umowy w trakcie spłaty kredytu. Jeśli chcesz dokonać zmian warunków umowy kredytowej prześlij do nas odpowiedni wniosek. Jeżeli posiadasz kredyt lub pożyczkę hipoteczną zapoznaj się z informacją o ryzyku zmiany stopy procentowej oraz informacją o możliwości wykorzystania instrumentów określonych w ustawie o wsparciu kredytobiorców. Pobierz dokument | Tutaj
Ubezpieczenie kredytobiorcy kredytu hipotecznego na wypadek zgonu lub całkowitej niezdolności do pracy.
Ubezpieczyciel – Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie SA Vienna Insurance Group (poprzednia nazwa Benefia TU na Życie SA VIG)
Od 1.10.2014 spółki Benefia TU na Życie SA VIG i Compensa TU na Życie SA VIG połączyły się i działają pod wspólną nazwą Compensa TU na Życie SA VIG.
Przedmiotem ubezpieczenia jest życie i zdrowie Ubezpieczonego, zaś zakres ubezpieczenia obejmuje zgon lub całkowitą niezdolność do pracy.
- Całkowita spłata lub zmniejszenie kwoty kredytu (uposażonym do odbioru świadczenia jest Bank)
- Spokój dla rodziny życia bez długu - wypłata świadczenia pokrywa zadłużenie wynikające z harmonogramu spłat na dzień zajścia zdarzenia (śmierci lub całkowitej niezdolności do pracy kredytobiorcy)
- Nie może być dłuższy niż 12 miesięcy
- rat kapitałowych pozostałych do spłaty na dzień zgonu lub
orzeczenia całkowitej niezdolności do pracy Ubezpieczonego (wynikających
z harmonogramu – bez rat zaległych)
oraz - odsetek należnych za okres pomiędzy ostatnią zapłaconą ratą kredytową a dniem zgonu albo orzeczenia całkowitej niezdolności do pracy
Jeżeli potrzebujesz więcej szczegółowych informacji Doradcy z Compensa TU na Życie S.A. Vienna Insurance Group pozostają do dyspozycji pod numerem telefonu: 22 501 61 00 (Opłata za połączenie zgodna z taryfą danego operatora.) od poniedziałku do piątku w godzinach 8.30 – 16.30.
- pocztą elektroniczną na adres: polisy.wroclaw@promesaplus.com
- faksem na numer (71) 377 39 79,
- wysłać pocztą tradycyjną na adres:
Promesa Plus Sp. z o.o. Oddział we Wrocławiu
ul. Słubicka 18, 53-615 Wrocław
Dokumenty powinny być dostarczone w terminie 7 dni od daty upływu ważności poprzedniej umowy ubezpieczenia.
Decydując się na zawarcie polisy ubezpieczenia, należy pamiętać o wymogach formalnych, dotyczących ubezpieczenia nieruchomości w pełnym zakresie oraz na aktualną wartość rynkową nieruchomości oraz konieczności dostarczenia kopii polisy z adnotacją o cesji praw na rzecz Santander Consumer Bank S.A.
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości prosimy o kontakt pod numerem telefonu:
- (71) 377 39 91 i 92 lub 195 00
Miałem szkodę na kredytowanej nieruchomości, a polisa ubezpieczeniowa jest scedowana na Bank. Co mam zrobić?
- Fakt zaistnienia szkody na kredytowanej nieruchomości zgłoś w towarzystwie ubezpieczeniowym, w którym zakupiona została polisa ubezpieczenia nieruchomości.
- Po oszacowaniu szkody przez rzeczoznawcę z towarzystwa ubezpieczeniowego prześlij informację o szkodzie tj.: dokumenty wystawione przez towarzystwo ubezpieczeniowe z informacją o dacie i numerze szkody, kwocie przyznanego odszkodowania, z adresem towarzystwa ubezpieczeniowego (tj. kalkulacja, rozliczenie i protokół szkody).
Powyższe dokumenty możesz przesłać
- pocztą elektroniczną na adres: szkody.wroclaw@promesaplus.com
- faksem na numer: (71) 377 39 79
- pocztą tradycyjną na adres:
Promesa Plus Sp. z o.o. Oddział we Wrocławiu
ul. Słubicka 18
53-615 Wrocław
Po otrzymaniu kompletu dokumentów (w terminie maksymalnie 7 dni roboczych), zostanie podjęta decyzja dotycząca wypłaty odszkodowania. Brak zgody na wypłatę odszkodowania ma miejsce, w przypadku kiedy masz zaległości w spłacie kredytu, nie dostarczyłeś kopii polisy lub dowodu opłacenia raty składki (jeśli składka jest rozłożona na raty).
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości prosimy o kontakt pod numerem telefonu:
- (71) 377 39 81 i 82 lub 195 00
Santander Consumer Bank informuje, iż od 26.08.2011 r. obowiązuje ustawa z 29.07.2011 r. o zmianie ustawy – Prawo bankowe oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2011 r. Nr 165, poz. 984), która reguluje kwestie związane z dokonywaniem spłat z tytułu umów kredytu/pożyczki denominowanych lub indeksowanych do waluty innej niż waluta polska.
W wykonaniu przepisów powyższej ustawy Santander Consumer Bank umożliwił swoim Klientom, którzy zawarli umowę kredytu/pożyczki denominowanych lub indeksowanych do CHF/USD/EUR, zawarcie bezpłatnego aneksu do umowy, regulującego sposób i zasady dokonywania spłaty umów kredytu/pożyczki w walucie nominacji.
W celu uzyskania szczegółowych informacji prosimy o kontakt telefoniczny z konsultantem pod numerem 801 305 305 lub (71) 358 97 00 (Opłata za połączenie zgodna z taryfą danego operatora.) lub zapraszamy do najbliższej placówki Banku.
Sprawdź kurs waluty, po którym należy spłacić ratę kredytową ustaloną w walucie obcej.
Jeśli chcesz, możesz także sprawdzić archiwalne kursy walut.
Zmiany warunków umowy
Jeśli posiadasz u nas kredyt hipoteczny, masz możliwość zmiany warunków umowy kredytowej w czasie jej trwania. Poniżej znajdziesz listę tematów wraz z wnioskami do pobrania.
Zmiany możesz zgłosić na kilka sposobów.
Jeśli chcesz dokonać zmian związanych z umową wydrukuj odpowiedni wniosek, wypełnij go i prześlij:
- pocztą tradycyjną na adres:
Santander Consumer Bank S.A.
ul. Legnicka 48 B
54-202 Wrocław - faksem:
71 387 73 50 - wypełniając formularz kontaktowy i załączając wymagane dokumenty
Jeśli chcesz wysłać oświadczenie lub wniosek możesz to zrobić na kilka sposobów.
Ustawa z dnia 09.10.2015r. o wsparciu kredytobiorców znajdujących się w trudnej sytuacji finansowej, którzy zaciągnęli kredyt mieszkaniowy (znowelizowana ustawą z dnia 04.07.2019r. zwana dalej: ,,Ustawą”) przewiduje możliwość wsparcia kredytobiorców znajdujących się w trudnej sytuacji finansowej , którzy zaciągnęli kredyt mieszkaniowy (dotyczy kredytów w każdej walucie). Udzielone wsparcie może być udzielone w wysokości odpowiadającej równowartości rat kapitałowych i odsetkowych kredytu mieszkaniowego, ale w kwocie nie większej niż 2 000 zł miesięcznie, maksymalnie przez 36 miesięcy. Wsparcie nie jest oprocentowane - zwrot następuje po 2 latach od wypłaty ostatniej raty wsparcia i może być dokonywany przez 12 kolejnych lat w równych nieoprocentowanych miesięcznych ratach.
Spłata przez Kredytobiorcę bez opóźnień 100 rat, powoduje umorzenie pozostałej części rat wsparcia.
Wsparcie może zostać wstrzymane w przypadku, gdy Kredytobiorca
przestanie spełniać warunki, na podstawie, których przedmiotowe wsparcie
zostało mu udzielone, np. utraci status bezrobotnego, wzrosną dochody
gospodarstwa domowego ponad ustawowy wymóg, zbędzie przedmiot
kredytowania, lub dokona całkowitej spłaty kredytu.
Wsparcie jest realizowane za pośrednictwem Banku Gospodarstwa Krajowego. Źródłem finansowania wsparcia oraz kosztów jego realizacji jest Fundusz Wsparcia Kredytobiorców.
Wsparcie skierowane jest do:
- Kredytobiorcy, który posiada status bezrobotnego (za wyjątkiem sytuacji gdzie utrata zatrudnienia nastąpiła w wyniku rozwiązania umowy o pracę za wypowiedzeniem przez kredytobiorcę lub rozwiązania umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika).
- Kredytobiorcy, który ponosi miesięczne koszty obsługi kredytu mieszkaniowego w wysokości przekraczającej 50% dochodów osiąganych miesięcznie przez gospodarstwo domowe.
- Kredytobiorców dla których miesięczny dochód gospodarstwa domowego, pomniejszony
o miesięczne koszty obsługi kredytu mieszkaniowego nie przekracza:
- w przypadku gospodarstwa jednoosobowego – 1552 zł,
- w przypadku gospodarstwa wieloosobowego – iloczynu liczby członków gospodarstwa domowego kredytobiorcy i kwoty 1200 zł.
Wsparcie nie może być przyznane, jeżeli:
- Umowa kredytu mieszkaniowego została wypowiedziana.
- Jeżeli prowadzone są czynności egzekucyjne z przedmiotu kredytowania.
- Kredytobiorca w dniu złożenia wniosku o wsparcie jest:
- właścicielem innego lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego lub był nim w okresie 6 miesięcy przed złożeniem wniosku;
- posiada inne spółdzielcze prawo do lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego w spółdzielni lub posiadał takie prawo w okresie 6 miesięcy przed złożeniem wniosku;
- posiada inne roszczenie o przeniesienie na niego prawa własności lokalu mieszkalnego, domu jednorodzinnego, spółdzielczego prawa do lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej lub posiadał takie roszczenie w okresie 6 miesięcy przed złożeniem wniosku.
- Jeżeli jeden z kredytobiorców uzyskał wsparcie na zasadach określonych w ustawie, chyba że wsparcie nie jest już udzielane, a okres udzielonego wsparcia nie przekroczył 35 miesięcy. W takim przypadku łączny okres wsparcia przyznanego kredytobiorcom na spłatę kredytu mieszkaniowego, nie może przekroczyć 36 miesięcy.
Pożyczka na spłatę zadłużenia:
- W przypadku, gdy kredytobiorca dokonał sprzedaży kredytowanej nieruchomości, a kwota uzyskana ze sprzedaży nie pokryła całego zobowiązania z tytułu kredytu mieszkaniowego zaciągniętego na zakup sprzedanej nieruchomości, kredytobiorcy może zostać udzielona pożyczka na spłatę zadłużenia.
- Wysokość pożyczki na spłatę zadłużenia nie może przekraczać kwoty 72 000 zł.
- Kredytobiorca przed dokonaniem sprzedaży kredytowanej nieruchomości może wystąpić o przyrzeczenie udzielenia mu pożyczki na spłatę zadłużenia, zwane dalej „promesą”.
- Promesa jest udzielana tylko w przypadku, w którym kwota, jaka ma być uzyskana ze sprzedaży kredytowanej nieruchomości, nie pokryłaby całego zobowiązania z tytułu kredytu mieszkaniowego zaciągniętego na jej zakup.
- Warunkiem ubiegania się o udzielenie promesy jest zawarcie przedwstępnej umowy sprzedaży kredytowanej nieruchomości.
- Zwrot pożyczki następuje po 2 latach od jej wypłaty i może być dokonywany przez 12 kolejnych lat w równych i nieoprocentowanych miesięcznych ratach. Spłata przez kredytobiorcę bez opóźnień 100 rat, powoduje umorzenie pozostałej części pożyczki.
Wsparcie i pożyczka na spłatę zadłużenia przyznawane są Kredytobiorcy na
podstawie umowy o udzieleniu wsparcia zawieranej przez Kredytobiorcę z
Bankiem. Umowa zawierana jest po dokonaniu przez Bank weryfikacji i
stwierdzeniu spełnienia warunków przewidzianych w Ustawie. W celu
uzyskania wsparcia, pożyczki oraz promesy Kredytobiorca może złożyć do
Banku formularzowy wniosek, który jest dostępny poniżej.
Jeżeli masz kredyt hipoteczny w złotych polskich, który został zaciągnięty w celu zaspokojenia własnych potrzeb mieszkaniowych, możesz skorzystać z możliwości zawieszenia spłaty tego kredytu. To rozwiązanie, które jest zgodne z Ustawą z dnia 7 lipca 2022 r. o finansowaniu społecznościowym dla przedsięwzięć gospodarczych i pomocy kredytobiorcom.
Poniżej znajdują się szczegółowe informacje na ten temat - zapoznaj się z nimi i – jeśli jesteś zainteresowany/a, złóż wniosek o zawieszenie spłaty kredytu.
Wniosek o zawieszenie spłaty kredytu możesz złożyć, jeśli posiadasz w Santander Consumer Banku kredyt hipoteczny PLN, zawarty w celu zaspokojenia własnych potrzeb mieszkaniowych, a zakończenie okresu kredytowania przypada po 31 grudnia 2022 r. Możesz wnioskować o ustawowe zawieszenie spłaty kredytu z wykorzystaniem formularza, na maksymalnie osiem miesięcy zgodnie z okresami zawieszenia wskazanymi w Ustawie.
- „Zawieszenie spłaty kredytu” oznacza, że w okresie zawieszenia spłaty kredytu nie będziesz zobowiązany do realizacji jakichkolwiek płatności (np. kapitału, odsetek, wszelkich opłat wynikających z Tabeli opłat i prowizji), za wyjątkiem opłat z tytułu ubezpieczeń powiązanychz tą umową.
- Okres zawieszenia spłaty kredytu nie jest traktowany jako okres kredytowania.
- Okres kredytowania zostanie wydłużony o czas zawieszenia spłaty kredytu.
Możesz zawiesić spłatę kredytu:
- na okres 2 miesięcy od dnia 1 sierpnia 2022 r. do dnia 30 września 2022 r.
- na okres 2 miesięcy od dnia 1 października 2022 r. do dnia 31 grudnia 2022 r.
- na miesiąc w każdym kwartale od dnia 1 stycznia 2023 r. do dnia 31 grudnia 2023 r.
Zawieszenie spłaty kredytu przysługuje tylko w stosunku do jednej umowy, która została zawarta
w celu zaspokojenia własnych potrzeb mieszkaniowych.
Wniosek o zawieszenie spłaty kredytu – pobierz TUTAJ
Następnie wydrukuj go, wypełnij, podpisz i zeskanuj lub zrób zdjęcie, i dostarcz nam tak, jak Ci wygodnie:
- Poprzez formularz online (najszybszy sposób) dostępny | TUTAJ (sekcja obsługa mojej umowy)
- zeskanuj i wyślij e-mailem jako plik .pdf lub .jpg na adres: zawieszenie@santanderconsumer.pl – prosimy, abyś w tytule e-maila napisał/a: Wakacje ustawowe + nr umowy.
- wyślij pocztą tradycyjną na adres: Santander Consumer Bank S.A., ul. Legnicka 48 B, 54-202 Wrocław
- przynieś do jednego z oddziałów Santander Consumer Banku – znajdź najbliższy TUTAJ
Tak, złożenie i rozpatrzenie wniosku jest bezpłatne.
Informację o przyznaniu zawieszenia spłaty kredytu otrzymasz pisemnie w terminie 21 dni od złożenia wniosku.
- Zawieszenie spłaty kredytu następuje od dnia płatności zawieszonej raty do dnia poprzedzającego dzień płatności następnej raty.
- Oświadczenie że umowa została zawarta w celu zaspokojenia własnych potrzeb mieszkaniowych, składasz pod rygorem odpowiedzialności karnej.
- Jeśli właśnie korzystasz już z innego, wcześniej przyznanego zawieszenia w spłacie kredytu, zostanie ono automatycznie skrócone.
- Informacja o zawieszeniu spłaty kredytu przekazywana jest do Biura Informacji Kredytowej (BIK).
- Zmiana okresu kredytowania w wyniku zawieszenia spłaty kredytu nie wymaga zgody osób, która ustanowiły zabezpieczenie kredytu ani jej ujawnienia w treści hipoteki stanowiącej zabezpieczenie spłaty kredytu.